Učitel/ka Přírodních věd se zaměřením na Biologii

Gymnázium KUDYKAMPUS s.r.o.

Praha 3

Hlavní město Praha
Snímek obrazovky 2025-05-26 v 9.12.04.png
Mám zájem!

Popis pozice

  • Přírodopis / biologie
  • Poloviční úvazek 20h/týdně
  • Učitel
  • SŠ / SOŠ / SOU / vyšší stupně gymnázií

Hledáme učitele Přírodních věd se zaměřením na Bio/Geo, pro první a druhý ročník 4-letého gymnázia. Veškeré materiály do výuky a sylaby jsou již hotové a nový kolega bude mít možnost spolupracovat se seniorním kolegou. Více informací naleznete na odkazu inzerátu na Jobs.cz, kde nás můžete kontaktovat. 

https://www.jobs.cz/pd/2000606797/?rps=202

 

Petra Kačmarčíková Bakajsová, ředitelka GKK

+420 728878330

Snímek obrazovky 2025-05-26 v 9.12.04.png

O škole

Gymnázium KUDYKAMPUS má všeobecné zaměření s možností odborné profilace ve 3. a 4. ročníku studia. Škola žákům poskytuje možnosti pro převzetí odpovědnosti za své učení a svůj budoucí život prostřednictví sebeřízeného a reflektované učení s možností volby, která se v průběhu studia rozšiřuje. Významná je systematická práce s vnitřní motivací a cíli žáků. Žáci 3. a 4. ročníku mají možnost absolvovat odborné stáže, založit vlastní podnikání, věnovat se dobrovolnictví a dále se rozvíjet dle svého zájmu a volby. 

Zaměření školy je postaveno na potřebě nabídnout gymnázium, které připravuje žáky na převzetí odpovědnosti za svůj život, rozvíjí u nich promyšlené volby o své budoucnosti a vybaví je znalostmi a dovednostmi potřebnými pro budoucí profesní uplatnění. Za základní pilíře ŠVP Gymnázia KUDYKAMPUS považujeme následující:

  • Sebereflexe - žáci se učí být si vědomí toho, jak si počínají a jaké to má důsledky na jejich další fungování ve škole i mimo ni. Děje se tak především pravidelným sebehodnocením coby základním pilířem hodnocení, práci s jasně definovanými kritérii zadané práce, pravidelnými kruhy a sebereflektivními aktivitami na třídnických hodinách a v případě potřeby koučovacími rozhovory s pedagogy.

 

  • Dovednost sebeřízení - žáci si od prvního ročníku zlepšují či osvojují různé techniky sebeřízení potřebné pro úspěšné absolvování Gymnázia KUDYKAMPUS, kde jedním z hlavních pilířů je kontinuální odevzdávání zadané práce v předem stanovených termínech, samostatnost, orientace v prostředí virtuální třídy. V adaptační fázi na studium dostávají žáci nabídku nástrojů pro sebeřízení, a to zejména aplikací Google Workspace, poznámkových systému jednotlivých digitálních platforem, metodických postupů pro vedení poznámek a soustředěnou práci apod. V rozvrhu podporujeme dovednost sebeřízení mimo jiné také předmětem Osobnostní rozvoj, jehož jednou částí je rozvoji studijních dovedností, a vyhrazením některých hodin předmětů jako “study hours” určenými výhradně k dokončování zadané práce v termínech s možností říci si o pomoc spolužákovi či pedagogovi.

 

  • Možnost individuální volby a profilace žáka - ŠVP Gymnázia KUDYKAMPUS soustřeďuje většinu očekávaných výstupů RVP pro čtyřletá gymnázia do prvních dvou let studia, aby tak žáci mohli projít společným základem a díky pravidelnému sebehodnocení a podpoře sebereflexe identifikovat své silné stránky a zájmy. Profilace se tedy odehrává zejména v druhé polovině studia, kdy žáci naplňují cca 14 hodin týdně volitelnými předměty.

 

  • Propojení života se školou - vedle akademického zaměření českého gymnaziálního vzdělávání podporujeme propojování školy a každodenního života žáků. Činíme tak výběrem zadání k naplnění očekávaných výstupů tak, aby byly co nejvíce praktické, aktuální a pro žáky atraktivní. Pedagogové při výkladu a zadávání práce explicitně upozorňují žáky na praktickou využitelnost daných znalostí. Umožňujeme žákům aplikovat teoretickou bázi při činnostním učení, projektové výuce a učení se mimo školu. Umožňujeme žákům spolupodílet se na chodu školy a rozvíjet tak dovednosti uplatnitelné na trhu práce, jako například správa sociálních sítí, koordinace výletů a výjezdů, organizace akcí starších žáků pro mladší žáky apod.

 

  • Komunikační dovednosti - spolupráce žáků a pedagogů je od počátku založena na:
    • otevřené a respektující komunikaci určené tomu, komu patří;
    • dovednosti uzavírat funkční dohody s porozuměním odběratelsko-dodavatelským vztahům;
    • řešení konfliktů, dávání a přijímání konstruktivní zpětné vazby v duchu metody  plus delta (se zaměřením na silné stránky a rozvojové oblasti, nikoliv nedostatky apod.).

 

Rozvoji komunikačních dovedností napomáháme především v ujednocení principů vzájemného domlouvání tak, aby rozhovor ředitele s pedagogem zněl v zásadě stejně jako rozhovor pedagoga s žákem či člena týmu školy s rodičem - byl respektující a partnerský, otevřený s důrazem na naladění se na jazyk druhého a nalezení vzájemně prospěšného řešení, nikoliv řetězce problémů.

 

  • Orientace na cíl, výstup a posun - RVP čtyřletého gymnázia a tématické celky se do studia na Gymnáziu KUDYKAMPUS propisují v podobě studijních plánů, které v duchu montessori pedagogiky umožňují žákům orientaci v připraveném prostředí. Jejich nedílnou součástí je jasně definovaný cíl a výstupy odstupňované jednotlivými charakteristikami jejich kvality, tedy kritérii. ŠVP a celý studijní proces je tak orientovaný ne na obsah, ale na měřitelný nebo jinak prokazatelný výstup - změnu u žáka - posun. Pokud to daná vzdělávací oblast umožňuje, definujeme žákům cíle metodou SMARTs, aby se tak průběžně seznamovali s metodou práce s cíli a mohli ji aplikovat i v jiných oblastech svého života. 

 

Spojujícím tématem a červenou linkou celé koncepce Gymnázia KUDYKAMPUS a jeho vzdělávacího programu je pak převzetí odpovědnosti. Záměrně v práci s žáky volíme strategie vedoucí k tomu, že se starají o své potřeby, uzavírají funkční dohody, chápou důsledky svého (ne)konání a tím přebírají odpovědnost za své studium a život jako takový. 

Slovo ředitele

Pedagogové prochází vždy třístupňovým výběrovým řízením (screeningem vstupních znalostí, dovedností a myšlení) obsahujícím pohovor, náslech ve škole vedený seniorním pedagogem, odvedení aktivity a její rozbor se seniorním pedagogem/členem vedení školy). 

Všichni noví pedagogové absolvují v závislosti na svých vstupních možnostech adaptační program vedený formou krátkých supervizí kombinovaných a mini lekcemi (září-listopad).

Klíčový tým školy má zvládnuté pedagogické dovednosti, zejména:

  • Zvládnutí pedagogického jazyka (jasné instrukce, popisný jazyk, nepřítomnost slovní vaty, nepřítomnost pištění, přemíry Teacher Talk - t. j. nad 30 % času, hodnotícího jazyka apod.);
  • Řízení třídy, více viz Virtuální metodik - na první pohled maká student, nikoliv učitel;
  • Využívání aktivizačních metod ve výuce (eliminace přiznaného i nepřiznaného frontálu, výklad max. 20 minut z 90 min. bloku).
  • Maximální využití sběru dat o studentech v reálném čase (minimalizace tzv. řízené diskuze, kdy odpovídají cca 3 studenti a učitel odchází uspokojen, že hodina byla interaktivní).

Dále ovládá základy koučovacího rozhovoru s jednotlivcem, zejména: 

  • Techniku kladení otázek; 
  • Identifikaci žádostního podnětu od stížnostního;
  • Rozlišení práce v různých stupních kontroly a pomoci.

Drží se zásad komunikace se studenty, rodiči a kolegy.

Ovládá teoretické základy systemického přístupu k jednotlivci a skupině.

Má základy technik práce s hlasem a dramatických technik využitých ve výuce.

V čem se lišíme?

Jsme škola s velmi vysokými nároky na kvalitu pedagogické práce, které nastavujeme jasné standardy, cíle a způsoby měření. Našim novým kolegům nabízíme 3-měsíční adaptační program, ve většině oborů vlastního mentora a další rozvoj na interních supervizích a v koučovacích rozhovorech s členy vedení školy, kteří jsou všichni certifikovanými kouči.

O učitelích přemýšlíme stejně jako o studentech… zvládne to u nás každý, kdo je ochoten jít s kůží na trh, chce se učit a dovede dělat ve své práci prokazatelné změny a pokroky. Dovedeme dávat jasné zadání, podporovat a zároveň vyžadovat výsledky. 

 

 

Jak pracujeme (jaký máme systém podpory) se začínajícími učiteli?

Začínající učitelé mají adaptační program, povinné supervize s nahrávkami hodin a pravidelné rozvojové rozhovory jeden na jednoho se seniorním kolegou či metodikem.

Jak se stavíme k dalšímu vzdělávání?

Máme 2-týdenní přípravné týdny, ve kterých se naši pedagogové vzdělávají nejen v pedagogickém řemesle, ale také v první pomoci, zvládání stresu a komunikačních dovednostech v náročných situacích.

Které kompetence a hodnoty (v návaznosti na kompetenční rámec) u učitelů oceňujeme a jak je podporujeme v jejich rozvoji?

Jaký je učitel GKK – co skutečně dělá

Vytváří partnerský vztah se studenty založený na důvěře, respektu a otevřené komunikaci, přitom si je vědom své role, hranic i pravidel systému, ve kterém se pohybuje.

Vysvětluje učivo tak, aby dávalo smysl – propojuje obsah s reálným světem a zkušenostmi studentů.

Podporuje samostatnost, zvídavost a kritické myšlení, namísto frontálního výkladu a memorování.

Spolupracuje s kolegy, sdílí přípravy i zpětnou vazbu a aktivně přispívá k fungování týmu.

Reflektuje svou výuku, učí se z chyb a přizpůsobuje se potřebám skupiny.

Používá metody a aktivity, které zapojují všechny studenty a vedou k hlubšímu porozumění učivu.

Opouští roli „neomylného autoritáře“ a nabízí studentům průvodcovství a prostor pro vlastní názor.

Hledá nové cesty, pracuje s nejistotou a nebojí se inovovat.

Inspiruje se v jiných oborech, školách a komunitách a přetváří podněty do smysluplné výuky.

Zůstává autentický a lidský, i v náročných situacích.

Ocenění a projekty školy

  • Prošli jsme čerstvě kontrolou ČŠI, jejíž závěrem je velmi kladné hodnocení výuky a celkové práce se studenty v oblasti individualizace, transparentnosti a aktivní práce studentů ve výuce (prakticky neexistence frontální výuky).

Údaje školy

www.gymnaziumkudykampus.cz

Gymnázium KUDYKAMPUS s.r.o.

Hartigova 99, Praha 3

Praha 3,

IČ: 11894610