Učitel/ka IT
Gymnázium KUDYKAMPUS s.r.o.
Praha 3

Popis pozice
- Informační a komunikační technologie
- Poloviční úvazek 20h/týdně
- Učitel
- SŠ / SOŠ / SOU / vyšší stupně gymnázií
Hledáme učitele IT, ještě lépe odborníka z praxe se zájmem učit středoškoláky na inovativním gymnáziu. Jedná se o první a druhý ročník 4-letého gymnázia. Veškeré výukové materiály a tematický plán jsou již hotové! Budete mít možnost spolupracovat se seniorním kolegou, který je autorem ŠVP a zmíněných materiálů. Více informací naleznete na odkazu inzerátu na Jobs.cz, kde nás můžete kontaktovat.
https://www.jobs.cz/pd/2000606797/?rps=202
Petra Kačmarčíková Bakajsová, ředitelka GKK
+420 728878330

O škole
Gymnázium KUDYKAMPUS má všeobecné zaměření s možností odborné profilace ve 3. a 4. ročníku studia. Škola žákům poskytuje možnosti pro převzetí odpovědnosti za své učení a svůj budoucí život prostřednictví sebeřízeného a reflektované učení s možností volby, která se v průběhu studia rozšiřuje. Významná je systematická práce s vnitřní motivací a cíli žáků. Žáci 3. a 4. ročníku mají možnost absolvovat odborné stáže, založit vlastní podnikání, věnovat se dobrovolnictví a dále se rozvíjet dle svého zájmu a volby.
Zaměření školy je postaveno na potřebě nabídnout gymnázium, které připravuje žáky na převzetí odpovědnosti za svůj život, rozvíjí u nich promyšlené volby o své budoucnosti a vybaví je znalostmi a dovednostmi potřebnými pro budoucí profesní uplatnění. Za základní pilíře ŠVP Gymnázia KUDYKAMPUS považujeme následující:
- Sebereflexe - žáci se učí být si vědomí toho, jak si počínají a jaké to má důsledky na jejich další fungování ve škole i mimo ni. Děje se tak především pravidelným sebehodnocením coby základním pilířem hodnocení, práci s jasně definovanými kritérii zadané práce, pravidelnými kruhy a sebereflektivními aktivitami na třídnických hodinách a v případě potřeby koučovacími rozhovory s pedagogy.
- Dovednost sebeřízení - žáci si od prvního ročníku zlepšují či osvojují různé techniky sebeřízení potřebné pro úspěšné absolvování Gymnázia KUDYKAMPUS, kde jedním z hlavních pilířů je kontinuální odevzdávání zadané práce v předem stanovených termínech, samostatnost, orientace v prostředí virtuální třídy. V adaptační fázi na studium dostávají žáci nabídku nástrojů pro sebeřízení, a to zejména aplikací Google Workspace, poznámkových systému jednotlivých digitálních platforem, metodických postupů pro vedení poznámek a soustředěnou práci apod. V rozvrhu podporujeme dovednost sebeřízení mimo jiné také předmětem Osobnostní rozvoj, jehož jednou částí je rozvoji studijních dovedností, a vyhrazením některých hodin předmětů jako “study hours” určenými výhradně k dokončování zadané práce v termínech s možností říci si o pomoc spolužákovi či pedagogovi.
- Možnost individuální volby a profilace žáka - ŠVP Gymnázia KUDYKAMPUS soustřeďuje většinu očekávaných výstupů RVP pro čtyřletá gymnázia do prvních dvou let studia, aby tak žáci mohli projít společným základem a díky pravidelnému sebehodnocení a podpoře sebereflexe identifikovat své silné stránky a zájmy. Profilace se tedy odehrává zejména v druhé polovině studia, kdy žáci naplňují cca 14 hodin týdně volitelnými předměty.
- Propojení života se školou - vedle akademického zaměření českého gymnaziálního vzdělávání podporujeme propojování školy a každodenního života žáků. Činíme tak výběrem zadání k naplnění očekávaných výstupů tak, aby byly co nejvíce praktické, aktuální a pro žáky atraktivní. Pedagogové při výkladu a zadávání práce explicitně upozorňují žáky na praktickou využitelnost daných znalostí. Umožňujeme žákům aplikovat teoretickou bázi při činnostním učení, projektové výuce a učení se mimo školu. Umožňujeme žákům spolupodílet se na chodu školy a rozvíjet tak dovednosti uplatnitelné na trhu práce, jako například správa sociálních sítí, koordinace výletů a výjezdů, organizace akcí starších žáků pro mladší žáky apod.
- Komunikační dovednosti - spolupráce žáků a pedagogů je od počátku založena na:
- otevřené a respektující komunikaci určené tomu, komu patří;
- dovednosti uzavírat funkční dohody s porozuměním odběratelsko-dodavatelským vztahům;
- řešení konfliktů, dávání a přijímání konstruktivní zpětné vazby v duchu metody plus delta (se zaměřením na silné stránky a rozvojové oblasti, nikoliv nedostatky apod.).
Rozvoji komunikačních dovedností napomáháme především v ujednocení principů vzájemného domlouvání tak, aby rozhovor ředitele s pedagogem zněl v zásadě stejně jako rozhovor pedagoga s žákem či člena týmu školy s rodičem - byl respektující a partnerský, otevřený s důrazem na naladění se na jazyk druhého a nalezení vzájemně prospěšného řešení, nikoliv řetězce problémů.
- Orientace na cíl, výstup a posun - RVP čtyřletého gymnázia a tématické celky se do studia na Gymnáziu KUDYKAMPUS propisují v podobě studijních plánů, které v duchu montessori pedagogiky umožňují žákům orientaci v připraveném prostředí. Jejich nedílnou součástí je jasně definovaný cíl a výstupy odstupňované jednotlivými charakteristikami jejich kvality, tedy kritérii. ŠVP a celý studijní proces je tak orientovaný ne na obsah, ale na měřitelný nebo jinak prokazatelný výstup - změnu u žáka - posun. Pokud to daná vzdělávací oblast umožňuje, definujeme žákům cíle metodou SMARTs, aby se tak průběžně seznamovali s metodou práce s cíli a mohli ji aplikovat i v jiných oblastech svého života.
Spojujícím tématem a červenou linkou celé koncepce Gymnázia KUDYKAMPUS a jeho vzdělávacího programu je pak převzetí odpovědnosti. Záměrně v práci s žáky volíme strategie vedoucí k tomu, že se starají o své potřeby, uzavírají funkční dohody, chápou důsledky svého (ne)konání a tím přebírají odpovědnost za své studium a život jako takový.
Slovo ředitele
Pedagogové prochází vždy třístupňovým výběrovým řízením (screeningem vstupních znalostí, dovedností a myšlení) obsahujícím pohovor, náslech ve škole vedený seniorním pedagogem, odvedení aktivity a její rozbor se seniorním pedagogem/členem vedení školy).
Všichni noví pedagogové absolvují v závislosti na svých vstupních možnostech adaptační program vedený formou krátkých supervizí kombinovaných a mini lekcemi (září-listopad).
Klíčový tým školy má zvládnuté pedagogické dovednosti, zejména:
- Zvládnutí pedagogického jazyka (jasné instrukce, popisný jazyk, nepřítomnost slovní vaty, nepřítomnost pištění, přemíry Teacher Talk - t. j. nad 30 % času, hodnotícího jazyka apod.);
- Řízení třídy, více viz Virtuální metodik - na první pohled maká student, nikoliv učitel;
- Využívání aktivizačních metod ve výuce (eliminace přiznaného i nepřiznaného frontálu, výklad max. 20 minut z 90 min. bloku).
- Maximální využití sběru dat o studentech v reálném čase (minimalizace tzv. řízené diskuze, kdy odpovídají cca 3 studenti a učitel odchází uspokojen, že hodina byla interaktivní).
Dále ovládá základy koučovacího rozhovoru s jednotlivcem, zejména:
- Techniku kladení otázek;
- Identifikaci žádostního podnětu od stížnostního;
- Rozlišení práce v různých stupních kontroly a pomoci.
Drží se zásad komunikace se studenty, rodiči a kolegy.
Ovládá teoretické základy systemického přístupu k jednotlivci a skupině.
Má základy technik práce s hlasem a dramatických technik využitých ve výuce.
V čem se lišíme?
Jsme škola s velmi vysokými nároky na kvalitu pedagogické práce, které nastavujeme jasné standardy, cíle a způsoby měření. Našim novým kolegům nabízíme 3-měsíční adaptační program, ve většině oborů vlastního mentora a další rozvoj na interních supervizích a v koučovacích rozhovorech s členy vedení školy, kteří jsou všichni certifikovanými kouči.
O učitelích přemýšlíme stejně jako o studentech… zvládne to u nás každý, kdo je ochoten jít s kůží na trh, chce se učit a dovede dělat ve své práci prokazatelné změny a pokroky. Dovedeme dávat jasné zadání, podporovat a zároveň vyžadovat výsledky.
Jak pracujeme (jaký máme systém podpory) se začínajícími učiteli?
Začínající učitelé mají adaptační program, povinné supervize s nahrávkami hodin a pravidelné rozvojové rozhovory jeden na jednoho se seniorním kolegou či metodikem.
Jak se stavíme k dalšímu vzdělávání?
Máme 2-týdenní přípravné týdny, ve kterých se naši pedagogové vzdělávají nejen v pedagogickém řemesle, ale také v první pomoci, zvládání stresu a komunikačních dovednostech v náročných situacích.
Které kompetence a hodnoty (v návaznosti na kompetenční rámec) u učitelů oceňujeme a jak je podporujeme v jejich rozvoji?
Jaký je učitel GKK – co skutečně dělá
Vytváří partnerský vztah se studenty založený na důvěře, respektu a otevřené komunikaci, přitom si je vědom své role, hranic i pravidel systému, ve kterém se pohybuje.
Vysvětluje učivo tak, aby dávalo smysl – propojuje obsah s reálným světem a zkušenostmi studentů.
Podporuje samostatnost, zvídavost a kritické myšlení, namísto frontálního výkladu a memorování.
Spolupracuje s kolegy, sdílí přípravy i zpětnou vazbu a aktivně přispívá k fungování týmu.
Reflektuje svou výuku, učí se z chyb a přizpůsobuje se potřebám skupiny.
Používá metody a aktivity, které zapojují všechny studenty a vedou k hlubšímu porozumění učivu.
Opouští roli „neomylného autoritáře“ a nabízí studentům průvodcovství a prostor pro vlastní názor.
Hledá nové cesty, pracuje s nejistotou a nebojí se inovovat.
Inspiruje se v jiných oborech, školách a komunitách a přetváří podněty do smysluplné výuky.
Zůstává autentický a lidský, i v náročných situacích.
Ocenění a projekty školy
- Prošli jsme čerstvě kontrolou ČŠI, jejíž závěrem je velmi kladné hodnocení výuky a celkové práce se studenty v oblasti individualizace, transparentnosti a aktivní práce studentů ve výuce (prakticky neexistence frontální výuky).
Údaje školy
Gymnázium KUDYKAMPUS s.r.o.
Hartigova 99, Praha 3
Praha 3,
IČ: 11894610